maandag 17 november 2008

Een hoop gedaan / Have been busy

Afgelopen vrijdag was de laatste keer van mijn Hundertwasser cursus. We hebben vooral elkaars werk bekeken en gebrainstormd hoe er dingen aan de huizen, kleuren en/of achtergrond verbetert konden worden. Ik heb er heel veel van geleerd. Op dit moment twijfel ik echter heel erg of ik op mijn ingeslagen weg door ga, of dat ik rigoureus opnieuw begin. Wordt vervolgt!

Last Friday I have had my last Hundertwasser Quilt workshop. We have looked at each others work and helped each other with colour problems. I have learned so much. At this time I do not know if I will finish the quilt that I have started to make, or that I will begin all over with new idea's. I will be back with an update on this.

Terwijl ik bij het Quilters Palet bezig was draaide bij de wasserette mijn Ragtime Quilt in het rond. Halverwege de ochtend kwam de buurvrouw vragen of mijn quilt nu genoeg aan het rafelen was, of dat hij nog een keer in de machine moest. Dat is nog eens service! Nu alleen het label nog maken en vastzetten en dan is hij echt klaar. De quilt is door DD wel alvast in gebruik genomen. Dit soort quilten vragen een hoop stof maar zijn erg leuk en redelijk snel te maken. Er zullen er wel meer volgen.

While I was in the Quilt shop, I had my Ragtime Quilt washed at their neighbors. Halfway the morning the laundry lady came to the quilt shop to ask if the quilt had enough fringe yet or that it needed an other spin in the tumble dryer. My DD started to use the Ragtime already but I still have to make a label. This kind of quilts are asking a lot of fabric, but are so much fun to make. I think that more of this type of quilt will follow.

Afgelopen zondag was ik al weer bij het Quilters Palet, dit keer samen met mijn buurvrouw. We hebben gewerkt aan een Kerstboom Quiltje. Het was weer reuze gezellig. Leuk om te zien was hoe alle quiltjes door het kleur gebruik zo anders werden, en dat terwijl we allemaal het zelfde patroon gebruikt hebben. Van de week moet ik nog wat door pitten, wat versieren, een bies erom heen maken en natuurlijk weer een label verzinnen en maken. Hij moet natuurlijk wel hangen met de kerst.

Dit is mijn quiltje in de maak/this is the making of my own quilt.

Last Sunday, it was again workshop time. This time, I went together with my neighbor. We worked very hard, and most of our Christmas Tree Quilt is finished. Finishing touches will follow this week (I hope). Just in time for Christmas.

It was nice to see what different kinds of fabric will do to a pattern. We all used the same pattern but our fabric choice was quite different.

De gele quilt is gemaakt door mijn buurvrouw, de blauwe quilt is gemaakt door een dame die naast mij zat. Ik vond haar kleur gebruik geweldig.

The yellow quilt has been made by my neighbor, the blue quilt has been made by somebody sitting next to me. I love it.

Geen opmerkingen: