donderdag 13 november 2008

Hundertwasser en veel kerst / Hundertwasser and a lot of Christmas

Komende zondag gaan mijn buurvrouw en ik weer naar een workshop bij Evy van het Quilterspalet. We gaan een kerstquiltje maken met een geappliqueerde kerstboom daarop. We willen graag de quilt zondag zo ver mogelijk af krijgen zodat we volgende maand kunnen pronken. Daarom hebben we samen alvast wat voorwerk gedaan, de boventop (op de kerstboom na) is af.


Wat een verschil kan kleur maken. Links is de top van mijn buurvrouw, rechts is mijn top.

Coming Sunday, my neighbor and I are going to (an other) workshop giving by Evy (from The Quilters Palet in The Hague). We are going to make a little Christmas quilt with an Christmas tree on it. We want to finish as much as possible on the quilt, so that we will have it hanging on the wall of our living rooms next month. Together we did some work in advance and made the top, so that we only have to make the tree applications at Evy's.

What a difference colour can make! The top on the right is mine.

Bij het opruimen van mijn lappenmand vond ik een paneel met Kerst katten er op. Ik geloof dat ik dat minstens 10 jaar geleden heb gekocht. Hoog tijd om er iets mee te doen. Eén grote en één kleine kat zijn reeds gemaakt, één kleine kat moet nog gevuld worden. En dan is er nog één grote kat over waar op het paneel geen achterkant voor stond. Eens kijken wat ik daarmee ga doen.

I cleaned out my scrap basket and I found some nice Christmas fabric with cats. It is, I think, more then 10 years ago that I bought it. High time to do something with it, so I did. Still one little cat left to fill.

Ik ontving afgelopen zondag een mailtje van Meg met daarin de naam en het e-mail adres van mijn swap partner voor de Holiday traditions swap. Ik heb gelijk een mailtje gemaakt voor mijn swap partner en wacht nu op antwoord. Ben erg benieuwd waar ze woont en hoe zo'n swap werkt. Jammer genoeg heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik hoop niet dat haar e-mail adres niet klopt. Als ik na het weekend nog niets gehoord heb, zal ik eens navraag doen bij Meg.

Last Sunday I received a mail from Meg with the name and e-mail address of my partner for the Holiday traditions swap. I have made my partner an e-mail, so I now have to wait and see what will happen.

Ik heb ook hard gewerkt aan mijn Hundertwasser quilt. Ik heb ramen in soorten en maten gemaakt, trappen, een pergola en heel veel bomen en een paar struiken. Op dit moment ben ik nog een uiendak aan het maken, maar daar heb ik een beetje ruzie mee. En ik bedacht me dat ik ook een andere deur wil. Ik kan echter nog niets laten zien totdat alle stukjes samengevoegd zijn tot een huis. Heb nog wat geduld!

I have also worked on bits and pieces for my Hundertwasse Quilt. I have made all kinds of windows, staircases, lots of trees and bushes and I am working on a rooftime right now. Can't show them to you yet, first they have to put together to form a house.

Geen opmerkingen: