maandag 22 maart 2010

Toch nog een foto van de Fantasy Fair Elf Jurk




Jurk en riem

Een stukje van de onderrok

Een beetje later dan de bedoeling was maar hier zijn dan toch nog de foto’s van de fantasy elf jurk in wording. Het model, mijn DD, was ziek en wilde daardoor niet op de foto. Ik heb nog even geprobeerd om de jurk op mijn paspop te showen maar dat was geen succes. Misschien omdat mijn paspop in de smalste maat niet smaller dan een maat 38 wordt, en mijn DD niet groter heeft dan maat 32. :-)

De jurk heeft nog geen mouwen en aan de achterkant moet de rits er nog in. Maar voordat ik de rits er in kan gaan zetten moest de jurk gepast worden. Het werk kan nu weer verder gaan. Let niet op de lengte van de jurk. Aan de achterkant zit een aangeknipte sleep maar we weten nog niet op welke lengte we de jurk willen hebben, en ook nog niet of de sleep blijft. We kunnen er altijd nog een stukje afhalen dus hebben we hem gewoon lang gelaten.

Ik heb ook nog gewerkt aan mijn “Star of Wonder Quilt” maar zo als het gaat bij een bij een quilt waar alles mis bij gaat, het ging zelfs bij het opzetten van de afwerkbies mis. Als of ik nog nooit een bies aan een quilt had gezet. Voor mijn gevoel heb ik deze quilt intussen al twee of drie keer gemaakt. Hoe leuk ik de quilt ook vind ik ben hem intussen een beetje zat. Gelukkig is het een kerstquilt, tegen die tijd vind ik hem weer helemaal leuk. De fout is hersteld en ik ben nu bezig met tegen zomen. Dat gaat niet snel met mijn handen maar elke dat een stukje. En ik heb weer heel veel geleerd.

2 opmerkingen:

Klaske zei

Ziet er mooi uit de jurk Petra, succes bij het afmaken!Wanneer moet hij af zijn?

Gerda Hartman zei

Ziet er nu al mooi uit. Mooie kleuren. Lijkt me een heel "gehijs" met zo veel stof achter de machine. Ben benieuwd hoe ie is als ie helemaal klaar is. Het komt vast goed met je quilt.