dinsdag 30 maart 2010

Van alles wat

Heel erg bedankt voor alle complimenten die ik kreeg voor de “Star of Wonder Quilt”. Wees niet bang, ik vind de quilt zelf ook erg mooi maar na al het gepruts ben zo blij dat hij af is. Eind november hang ik hem met heel veel plezier op.


Een tijdje terug heb ik een hele leerzame cursus gevolg bij het Quilters Palet over kleurgebruik bij het Quilten. De cursus werd gegeven door Anke Magre. Ik heb er echt heel veel van geleerd (en ook niet onaardig was het feit dat ik na afloop geen ufo had maar een hoop kennis om bestaande ufo's af te maken). Anke maakte oa gebruik van dit boek. Al die tijd heb ik het te leen gehad uit de bieb, wel steeds netjes verlengd, maar nu was het weer in herdruk. Met nog wat boekenbonnen die ik nog voor mijn verjaardag had liggen heb ik dit boek aangeschaft.



In de voorjaarsvakantie ben ik bij Evy langs geweest in het Quilters Palet. De Bali Pops zijn om mijn "Jelly Roll Pirouette Quilt" nog wat groter te kunnen maken. Het charmpack is bedoeld een disappearing nine patch mee te gaan maken. De donkere stof is voor een achterkant bij de "Streets of London Quilt". De andere twee stofjes zijn voor mijn "Hundertwasser quilt" alleen was ik vergeten dat ik bij de methode die ik wilde gaan gebruiken, ik ook al de achterkant nodig heb. Wat een straf, moet ik weer naar een quilt winkel :-)


In de zelfde voorjaarsvakantie ben ik ook nog bij Dotty langs geweest in Tilburg. Ik ben al heel lang in het bezit van een beren kerststal. De beren staan op een geprint quiltje. Het is de bedoeling om met deze stoffen een echt quiltje te maken. De kleuren van de kerststal zijn allemaal pasteltinten vandaar dat ik niet voor groen en rood gekozen heb.

Afgelopen weekend zijn we naar een heel leuk en gezellig concertje geweest in Katwijk. Waarschijnlijk voor een van de laatste keren konden we de McCalmans zien en horen. Na al die jaren wisten ze ons zelfs te verrassen met een oud nummer dat nieuw was voor ons. Maar pas op, het wordt al het hele weekend gezongen hier in huis.


2 opmerkingen:

Klaske zei

Wat een moie stofjes heb je aan geschaft,Petra. Dat boek lijkt me ook erg leuk.

Gerda Hartman zei

Wat een mooie aankopen heb je gedaan en wat kun je genieten van een leuk avondje uit hé.