zondag 22 juli 2012

Een oudere foto die ik toch wilde laten zien




Begin mei kwamen wij terug van een weekje Griekenland. Een hele overgang en het koste ons een tijdje om hier weer te wennen. In Griekenland konden we buiten leven, de temperatuur was minstens 25 graden of zelf nog hoger. Hier in Nederland was het grijs, nat en vooral heel koud. Het was namelijk hier niet meer dan 6 graden!

Toen ik de een van de eerste ochtenden dat we weer thuis waren uit mijn raam keek zag ik dat niet alleen wij van slag af waren. Het uitzicht de tuin in leek erg herfstig, maar tot mijn grote verbazing zaten er twee eenden op het terras. Op zich niet zo bijzonder, er is een grote vijver met sloten twee straten verderop. Wat mij wel verbaasde was dat mevrouw eend midden op het terras een ei had gelegd. Ze zat er in broeit houding bij. Let op erbij, niet op het ei. Als eenden een nest hadden gemaakt in mijn borders, dan had ik het gesnapt maar een ei midden op een terras en dan een andere tegel warm gaan houden?

Ik heb deze week steeds een stukje gewerkt aan het tegen zomen. De JRP is bijna klaar.

1 opmerking:

Klaske zei

Dat ei is vast niet uitgekomen, of toch?Fijne zondag